Retket

SuperPark- retki Ouluun 13.9.2014

Retkikertomus (kirjoittanut Saila-Inkeri Puukko)

Lauantai-aamu alkoi aurinkoisena. Oli MLL Tornion yhdistyksen kaikkien aikojen ensimmäinen syysretki. Retken kohteena oli Oulussa sijaitseva aktiviteettipuisto SuperPark, jonne suunnattiin kahden bussin ja yli sadan matkalaisen voimin.

Bussit oli ahdettu täyteen lapsia huoltajineen, mennessä matka oli rauhallinen mutta innostunut, perille saavuttaessa bussi oli jo revetä liitoksistaan sisäänpääsyrannekkeita odotellessa.

Nimestään huolimatta itse alue tuntui sopivan kokoiselta, ei liian suurelta, jotta sinne hukkaisi vilkkaan viisivuotiaan, ainakaan kovin pitkäksi aikaa. Paikan päällä sai testata koko perheen voimin monenmoisia urheilulajeja, hyppiä, juosta ja kiipeillä. Kuitenkin matkaan kannattaa varata sisäliikuntavaatteet ja erityisesti kengät tai tossut jos haluaa välttää liukastumishaverit.

Kotiinpaluu oli odotetusti rauhallinen, olivathan kaikki 1-XX ikäiset saaneet urheilla (= riehua) tai vähintään juosta lastensa perässä. Kaikin puolin päivä vaikutti onnistuneelta ja lapset tyytyväisiltä. Mukava oli myös havaita, kuinka sankoin joukoin retkelle osallistuttiin.

MLL Tornion yhdistys tarjoaa paikallisille lapsiperheille aktiivisesti erilaista toimintaa arjen helpottamiseksi ja piristämiseksi. Retki oli maksuton kaikille alle 15-vuotiaille, lisäksi MLL Tornio tarjosi kaikille bussikuljetuksen. Tornion Prisma tarjosi matkalaisille mehut ja välipalakeksit.